Oorzaken van overgewicht

In Nederland heeft een groot deel van de bevolking overgewicht, wat zijn de oorzaken van overgewicht? Er zijn een paar oorzaken waarom mensen overgewicht hebben, zoals een stoornis, te veel eten, ongezond eten en geen beweging. Sommige mensen kunnen er weinig aan doen dat ze overgewicht hebben dit kan komen door een bepaalde ziekte of stoornis. Dit betekend dat ze bijvoorbeeld een slechte vetverbranding hebben of een bepaalde eetstoornis. Maar het grootste gedeelte van de mensen met overgewicht eten te veel of ongezond in combinatie met weinig lichaamsbeweging.

Hoe val je af?

Er zijn verschillende manieren hoe je van je overgewicht af komt, zoals gezonder gaan eten, meer beweging en een dieet. Het beste is om een combinatie te maken, zoals bijvoorbeeld gezonder gaan eten en meer bewegen. Dit heeft een dubbel effect, want het heeft geen zin als je ongezond blijft eten en gaat sporten, je moet meerdere dingen aan passen om af te vallen. Ga meer groente en fruit eten, en begin eerst met dagelijks een stukje wandelen of fietsen. Ga niet in één keer van veel eten naar heel weinig eten, dit is niet goed voor je, bouw het een beetje af. Heb je zelf geen motivatie of houd je het moeilijk vol? Dan kan je ervoor kiezen om een personal coach te nemen die je assisteert bij het sporten en bij het maken van keuzes met eten. Er zijn ook voedingssupplementen die je een handje kunnen helpen bij het afvallen, door bijvoorbeeld de juiste vitamines en mineralen binnen te krijgen. Voor deze voedingssupplementen ga je naar perfecthealth.nl.

Tips om af te vallen

Een paar goede tips om af te vallen en voor de motivatie om af te vallen. Veel mensen hebben na enige tijd dat ze bezig zijn met afvallen dat de motivatie wegvalt. Bedenk een doel en hang er een beloning aan, zo kan je in de moeilijke tijden aan de beloning denken en waarom je aan het afvallen bent. Een andere goede tip is om een soort van schema te maken voor jezelf. Zoals bijvoorbeeld 3 keer sporten in de week en de rest van de week dagelijks wandelen of fietsen, maak ook een schema voor het eten variërend en gezond. Als je een schema hebt houd je je makkelijker aan het afvallen, dan wanneer je geen schema hebt. Door deze tips ga je zeker resultaat behalen bij het afvallen.